Przejdź do głównej zawartości

weekend

 
  1. ytuacja jest nadzwyczajna. Stajemy wobec trudnych decyzji. W poczuciu odpowiedzialności za życie i zdrowie innych zachęcamy, zwłaszcza osoby w podeszłym wieku, dzieci i młodzież, do pozostania w niedzielę w domach i skorzystania z transmisji radiowych i telewizyjnych. Chcemy również zapewnić możliwość udziału w niedzielnej Mszy św. tym, którzy mają takie pragnienie. Ona stanowi przecież o naszej tożsamości. Nastąpi zmiana porządku Mszy św. Ze względu na ograniczenie zgromadzeń do 50 osób Msze św. z III niedzieli wielkiego postu będą odprawiane w niedzielę 15 marca w grupach do 50 osób według następującego planu:
SOBOTA 14 marca: o godz. 18.00 w kościele i o godz. 18.00 W Kaplicy Szkolnej
NIEDZIELA 15 marca:
6.30 w kościele
7.30 w Kaplicy Szkolnej 
8.00 w kościele
8.30 w Kaplicy Szkolnej
9.00 w kościele
9.30 w Kaplicy Szkolnej
10.00 w kościele
10.30 w Kaplicy Szkolnej
11.00 w kościele
11.30 w Kaplicy Szkolnej
12.00 w kościele
12.30 w Kaplicy Szkolnej
15.00 w kościele
15.30 w Kaplicy Szkolnej
18.00 w kościele
18.30 w Kaplicy Szkolnej
19.00 w kościele
20.00 w kościele
20.00 w Kaplicy Szkolnej
Na wypadek sytuacji nadzwyczajnej jest przygotowane jeszcze jedno miejsce na odprawienie Mszy św. Prosimy wszystkich o wyrozumiałość dla możliwych trudności i ewentualnej konieczności krótkiego oczekiwania na rozpoczęcie kolejnej Mszy św. Istnieje możliwość uczestniczenia we Mszy św. na zewnątrz na placu przy kościele.                                                wypoczynek piecyk

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

polski

Lekcja 9. Epos antyczny – fragmenty Iliady i Odysei . Poematy Iliada i Odyseja zostały spisane w IX bądź VIII w.p.n.e. Ta niedokładna data to punkt graniczny w dziejach kultury europejskiej – symboliczny dzień „narodzin” literatury – początek rozwoju rodzajów i gatunków literackich. Przekazane przez Homera historie prawdopodobnie istniały już wcześniej w formie ustnej. Pieśni o bogach i bohaterach spod Troi wykonywali wędrowni śpiewacy – aojdowie. Ostatni z nich – Homer – to zarazem pierwszy znany z imienia twórca, któremu przypisuje się autorstwo obu eposów. Ten pogląd podziela jednak tylko część badaczy, do dziś wśród naukowców widoczne są różne stanowiska dotyczące tej kwestii. Brakuje dokumentów przedstawiających życie Homera, a nawet takich, które dowodziłby jego realnemu istnieniu. W starożytnej Grecji istniały jedynie legendy dotyczące artysty. Według nich Homer był ślepcem, któremu bogowie odebrali wzrok, w zamian za dar tworzenia poezji. Niepewne było jego pochodzenie. Na

polski

Temat :co może mały człowiek? Kohelet o ludzkim życiu. Kohelet – mędrzec – rozmyśla o ludzkim życiu i o prawie, któremu wszystko podlega – o PRZEMIJANIU. Dostrzega, że wszystko jest w ruchu, że wszystko w naturze się zmienia, choć z perspektywy człowieka wydaje się  niezmienne (słońce zachodzi, ale też wschodzi, rzeki płyną do morza, a ono się nie napełnia). Na tle z pozoru trwającego wiecznie świata, życie ludzkie wydaje się MARNOŚCIĄ: - jest zbyt krótkie, - nie zawsze jest skuteczny trud podejmowany   przez człowieka, - człowiek nie jest w stanie wszystkiego zrozumieć, - człowiek nie potrafi wszystkiego dostrzec - człowiek nie jest oryginalny, powiela różne schematy, - nic po człowieku nie pozostanie - poszukiwanie prawdy przysparza   nam duchowych problemów.   Z Księgi Koheleta pochodzi motyw vanitas = motyw wanitatywny, skupiony wokół rozważań na temat znikomości ludzkiego życia. Z Księgi Koheleta wywodzi się jedna z najsłynniejszych sentencji biblijnych: Marność nad mar

polski

Temat: O wieloznaczności Prometeusza. Mity greckie z biegiem czasu uległy desakralizacji – straciły swój specjalny, „boski” charakter, co wiąże się z odejściem Europejczyków od religii politeistycznych. Do dziś nie przestały być jednak jednym ze źródeł inspiracji dla twórców różnych dziedzin sztuki. Literatura europejska wciąż chętnie odwołuje się do motywów mitologicznych. Ich obecność w utworach często służy ocenie współczesnego świata i jest jednocześnie wyrazem tęsknoty za antycznymi wartościami. Proszę przeczytać mit Prometeusz Jana Parandowskiego. Prometeusz Inne podania głosiły, że człowiek jest tworem jednego z tytanów - Prometeusza, który ulepił go z gliny pomieszanej ze łzami. Duszę zaś dał mu z ognia niebieskiego, którego parę iskier ukradł z rydwanu słońca. Niedaleko miasta Panopeus pokazywano chatę z cegieł, gdzie Prometeusz ongi dokonywał swej pracy. Dokoła leżały odłamki gliniastej ziemi, a szedł z nich zapach jakby ciała ludzkiego. Były to bowiem res