Przejdź do głównej zawartości

weekend

czerwca na Wały gen. Sikorskiego, aleję św. Jana Pawła II i ulicę Bydgoską wrócą tramwaje! Z kolei tramwaje nie pojadą Czerwona Drogą, Kraszewskiego i Bema!

Tramwaje pojadą po nowym torowisku, które wykonano w technologii zapewniającej wysoki komfort podróży, ciszę oraz minimalizację drgań. Przed każdym z łuków torowych zainstalowano smarownice, które sprawią, że podczas pokonywania zakrętów koła tramwajów będą toczyły się bez charakterystycznego pisku.

Prace teraz przeniosą się na inne torowisko, co oznacza zawieszenie kursowania tramwajów ulicami Czerwona Droga, Kraszewskiego i Bema. Uwaga – linie nr 1 i 2 kursować będą objazdami przez ul. Wały gen. Sikorskiego, al. św. Jana Pawła II, Chopina, Bydgoską, Sienkiewicza (powrót ul. Reja). Obie linie kursować będą w godzinach szczytu co 10 minut, o innych porach, a także w dni wolne co 12 minut i co 15 minut. Jakie jeszcze czekają nas zmiany?

  • Na placu Rapackiego do czasu oddania do ruchu węzła przesiadkowego tramwaje zatrzymywać się będą na przystankach tymczasowych na ul. Chopina.
  • tramwaje linii nr 2 w kierunku Motoareny ominą al. Solidarności i pojadą ul. Uniwersytecką z przystankiem na ul. Wały gen. Sikorskiego (wspólny dla linii nr 1 i 2),
  • zawieszone zostaje kursowanie tramwajów linii nr 5,
  • tramwaje linii nr 1N kursować będą zmienioną trasą linii nr 1,
  • tramwaj linii nr 3N wyjedzie z pętli Motoarena o godz. 23:45 i kolejne kursy odbywać się będą na trasie Wschodnia – al. Solidarności co 60 minut. Ostatni kurs z pętli Wschodnia o godz. 3:45 wykonany będzie do pętli Motoarena,
  • na odcinku wyłączonym z ruchu tramwajowego kursować będą autobusy linii nr 52 na trasie: pl. Skalskiego (przy pasażu handlowym) – Broniewskiego – Bema – Kraszewskiego – Czerwona Droga – Odrodzenia – Uniwersytecka – Wały gen. Sikorskiego – al. Solidarności –Odrodzenia i powrót tą samą trasą. Autobusy zatrzymywać się będą na przystankach autobusowych w pobliżu przystanków tramwajowych,
  • jednocześnie zlikwidowana zostanie linia autobusowa nr 53.uroczystość odpustowa w naszej Parafii. W naszym kościele wewnątrz Msza święta odpustowa pod przewodnictwem Ks. Biskupa Józefa Szamockiego o godz. 10.00. Po Mszy świętej procesja eucharystyczna do czterech ołtarzy. Pierwszy ołtarz w kościele. Dwa ołtarze na placu przykościelnym i czwarty ołtarz ponownie w kościele. Przy ołtarzach odczytanie Ewangelii i śpiew suplikacji. Prosimy, aby udekorować okna swoich mieszkań i domów. W procesji uczestniczy Służba Liturgiczna, feretrony, chorągwie i dzieci sypiące kwiatki oraz wierni z zachowaniem obowiązku zakrywania ust i nosa oraz dwóch metrów dystansu między osobami. Msze święte w naszym kościele o godz. 7.00, 8.00, 10.00 (suma), 13.00 i 18.00. W czasie oktawy również procesje eucharystyczne po Mszy świętej o godz. 18.00. Wychodzimy z kościoła głównym wejściem i wracamy bocznym wejściem. Festyn parafialny w tym roku odwołany. goście 


























Komentarze

Popularne posty z tego bloga

polski

Lekcja 9. Epos antyczny – fragmenty Iliady i Odysei . Poematy Iliada i Odyseja zostały spisane w IX bądź VIII w.p.n.e. Ta niedokładna data to punkt graniczny w dziejach kultury europejskiej – symboliczny dzień „narodzin” literatury – początek rozwoju rodzajów i gatunków literackich. Przekazane przez Homera historie prawdopodobnie istniały już wcześniej w formie ustnej. Pieśni o bogach i bohaterach spod Troi wykonywali wędrowni śpiewacy – aojdowie. Ostatni z nich – Homer – to zarazem pierwszy znany z imienia twórca, któremu przypisuje się autorstwo obu eposów. Ten pogląd podziela jednak tylko część badaczy, do dziś wśród naukowców widoczne są różne stanowiska dotyczące tej kwestii. Brakuje dokumentów przedstawiających życie Homera, a nawet takich, które dowodziłby jego realnemu istnieniu. W starożytnej Grecji istniały jedynie legendy dotyczące artysty. Według nich Homer był ślepcem, któremu bogowie odebrali wzrok, w zamian za dar tworzenia poezji. Niepewne było jego pochodzenie. Na

polski

Temat :co może mały człowiek? Kohelet o ludzkim życiu. Kohelet – mędrzec – rozmyśla o ludzkim życiu i o prawie, któremu wszystko podlega – o PRZEMIJANIU. Dostrzega, że wszystko jest w ruchu, że wszystko w naturze się zmienia, choć z perspektywy człowieka wydaje się  niezmienne (słońce zachodzi, ale też wschodzi, rzeki płyną do morza, a ono się nie napełnia). Na tle z pozoru trwającego wiecznie świata, życie ludzkie wydaje się MARNOŚCIĄ: - jest zbyt krótkie, - nie zawsze jest skuteczny trud podejmowany   przez człowieka, - człowiek nie jest w stanie wszystkiego zrozumieć, - człowiek nie potrafi wszystkiego dostrzec - człowiek nie jest oryginalny, powiela różne schematy, - nic po człowieku nie pozostanie - poszukiwanie prawdy przysparza   nam duchowych problemów.   Z Księgi Koheleta pochodzi motyw vanitas = motyw wanitatywny, skupiony wokół rozważań na temat znikomości ludzkiego życia. Z Księgi Koheleta wywodzi się jedna z najsłynniejszych sentencji biblijnych: Marność nad mar

polski

Temat: O wieloznaczności Prometeusza. Mity greckie z biegiem czasu uległy desakralizacji – straciły swój specjalny, „boski” charakter, co wiąże się z odejściem Europejczyków od religii politeistycznych. Do dziś nie przestały być jednak jednym ze źródeł inspiracji dla twórców różnych dziedzin sztuki. Literatura europejska wciąż chętnie odwołuje się do motywów mitologicznych. Ich obecność w utworach często służy ocenie współczesnego świata i jest jednocześnie wyrazem tęsknoty za antycznymi wartościami. Proszę przeczytać mit Prometeusz Jana Parandowskiego. Prometeusz Inne podania głosiły, że człowiek jest tworem jednego z tytanów - Prometeusza, który ulepił go z gliny pomieszanej ze łzami. Duszę zaś dał mu z ognia niebieskiego, którego parę iskier ukradł z rydwanu słońca. Niedaleko miasta Panopeus pokazywano chatę z cegieł, gdzie Prometeusz ongi dokonywał swej pracy. Dokoła leżały odłamki gliniastej ziemi, a szedł z nich zapach jakby ciała ludzkiego. Były to bowiem res