Przejdź do głównej zawartości

sylwester

NOWY (K)ROK Z JEZUSEM - Sylwestrowy Maraton Chwały!

Wielkimi krokami zbliża się czas, w którym Symbole Światowych Dni Młodzieży będą przebywać w Diecezji Toruńskiej! Nasze parafie i dekanaty Krzyż oraz Ikona Matki Bożej odwiedzać będą od 27 grudnia 2015 r. do 9 stycznia 2016 r.

Punktem kulminacyjnym będzie Sylwestrowe Czuwanie połączone z zabawą noworoczną w toruńskim kościele św. Józefa (Sanktuarium Matki Bożej Nieustającej Pomocy), na które już teraz zapraszamy serdecznie wszyskie wspólnoty oraz młodych ludzi chcących przeżyć razem z nami tego nietypowego Sylwestra :)
W planach - podzielone na różne etapy czuwanie modlitewne do godz. 24:00, noworoczna Msza Święta o północy, a po niej -Zabawa Noworoczna z wodzirejem i DJ-em do samego rana.
Więcej szczegółowych informacji oraz plakat opublikujemy wkrótce, ale ponieważ to ten szczególny dzień w roku, chcemy, abyście już teraz zaplanowali, żeby spędzić go w towarszystwie wszystkich przygotowujących się do Światowych Dni Młodzieży, oraz podróżujących po całym świecie Krzyża i Ikony podarowanych młodzieży przez św. Jana Pawła II :),Kolejnym ważnym ogólnodiecezjalnym wydarzeniem będzie sylwestrowe spotkanie dla młodzieży. „NOWY (K)ROK Z JEZUSEM”, czyli Sylwestrowy Maraton Chwały, rozpocznie się w kościele pw. św. Józefa (diecezjalne Sanktuarium Matki Bożej Nieustającej Pomocy) 31 grudnia o godz. 20 przywitaniem przez młodzież diecezji symboli ŚDM. W ramach spotkania odbędzie się adoracja krzyża w duchu Taize oraz modlitwa uwielbienia. Mszy św. o północy przewodniczyć będzie bp Józef Szamocki. Po Mszy św. zabawa taneczna potrwa do białego rana.super 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

polski

Lekcja 9. Epos antyczny – fragmenty Iliady i Odysei . Poematy Iliada i Odyseja zostały spisane w IX bądź VIII w.p.n.e. Ta niedokładna data to punkt graniczny w dziejach kultury europejskiej – symboliczny dzień „narodzin” literatury – początek rozwoju rodzajów i gatunków literackich. Przekazane przez Homera historie prawdopodobnie istniały już wcześniej w formie ustnej. Pieśni o bogach i bohaterach spod Troi wykonywali wędrowni śpiewacy – aojdowie. Ostatni z nich – Homer – to zarazem pierwszy znany z imienia twórca, któremu przypisuje się autorstwo obu eposów. Ten pogląd podziela jednak tylko część badaczy, do dziś wśród naukowców widoczne są różne stanowiska dotyczące tej kwestii. Brakuje dokumentów przedstawiających życie Homera, a nawet takich, które dowodziłby jego realnemu istnieniu. W starożytnej Grecji istniały jedynie legendy dotyczące artysty. Według nich Homer był ślepcem, któremu bogowie odebrali wzrok, w zamian za dar tworzenia poezji. Niepewne było jego pochodzenie. Na

polski

Temat :co może mały człowiek? Kohelet o ludzkim życiu. Kohelet – mędrzec – rozmyśla o ludzkim życiu i o prawie, któremu wszystko podlega – o PRZEMIJANIU. Dostrzega, że wszystko jest w ruchu, że wszystko w naturze się zmienia, choć z perspektywy człowieka wydaje się  niezmienne (słońce zachodzi, ale też wschodzi, rzeki płyną do morza, a ono się nie napełnia). Na tle z pozoru trwającego wiecznie świata, życie ludzkie wydaje się MARNOŚCIĄ: - jest zbyt krótkie, - nie zawsze jest skuteczny trud podejmowany   przez człowieka, - człowiek nie jest w stanie wszystkiego zrozumieć, - człowiek nie potrafi wszystkiego dostrzec - człowiek nie jest oryginalny, powiela różne schematy, - nic po człowieku nie pozostanie - poszukiwanie prawdy przysparza   nam duchowych problemów.   Z Księgi Koheleta pochodzi motyw vanitas = motyw wanitatywny, skupiony wokół rozważań na temat znikomości ludzkiego życia. Z Księgi Koheleta wywodzi się jedna z najsłynniejszych sentencji biblijnych: Marność nad mar

polski

Temat: O wieloznaczności Prometeusza. Mity greckie z biegiem czasu uległy desakralizacji – straciły swój specjalny, „boski” charakter, co wiąże się z odejściem Europejczyków od religii politeistycznych. Do dziś nie przestały być jednak jednym ze źródeł inspiracji dla twórców różnych dziedzin sztuki. Literatura europejska wciąż chętnie odwołuje się do motywów mitologicznych. Ich obecność w utworach często służy ocenie współczesnego świata i jest jednocześnie wyrazem tęsknoty za antycznymi wartościami. Proszę przeczytać mit Prometeusz Jana Parandowskiego. Prometeusz Inne podania głosiły, że człowiek jest tworem jednego z tytanów - Prometeusza, który ulepił go z gliny pomieszanej ze łzami. Duszę zaś dał mu z ognia niebieskiego, którego parę iskier ukradł z rydwanu słońca. Niedaleko miasta Panopeus pokazywano chatę z cegieł, gdzie Prometeusz ongi dokonywał swej pracy. Dokoła leżały odłamki gliniastej ziemi, a szedł z nich zapach jakby ciała ludzkiego. Były to bowiem res